De eerste dag - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Tom Hogervorst - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Tom Hogervorst - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

09 Mei 2017 | Canada, Lake Louise

Na een lange tijd op schiphol te hebben rondrestruind omdat ik daar erg op tijd was, zat ik dan eindelijk in het vliegtuig. Een raam dat uitkeek op een vleugel aan mijn rechter hand, en een Roemeens echtpaar dat geen woord Engels sprak aan mijn linker. Toch ging de vlucht van ruim acht uur snel voorbij dankzij het kijken van films en het lezen van een boek.

Op het vliegveld van Calgary was het eerst mijn koffer terug krijgen, en daarna naar het autoverhuurbedrijf. Met een waarschuwing voor lawines over wegen en een belofte van een gratis navigatie systeem lukte het de verhuurder daar om me een grotere auto aan te smeren dan ik in eerste instantie had gereserveerd. En toen was het tijd om naar mijn hotel op weg te gaan.

Al snel doemen terwijl in naar het westen rijd door het relatief platte landschap rond Calgary de Rocky Mountains voor mij op. Toch duurt het zeker een uur voor ik echt tussen de bergen rijd. Maar wanneer ik eenmaal Banff national park binnen rijd, is het uitzicht nog indrukwekkender.

In het dorpje Lake Louise aangekomen is mijn hotel snel gevonden, waar ik incheck, nog snel wat eet en daarna neerplof om mijn jetlag een beetje weg te slapen. Ik moet goed uitgerust zijn voor morgen...

  • 11 Mei 2017 - 14:18

    Marga Hogervorst:

    Hoi Tom, goede reis gehad? En zeker een mooi uitzicht!!!

    Cool autootje.....

    Hoe was je presentatie, die nu achter de rug is?

    Nou komende weken lekker genieten.

    groetjes Marga

  • 12 Mei 2017 - 06:52

    Marja Hogervorst:

    Mooi gezegd Tom!
    Veel plezier.

  • 12 Mei 2017 - 08:53

    Sophia Oostdam:

    Hallo Tom,
    Schitterend uitzicht zeg, en wat een auto ! Heb je echt wel nodig de komende weken. Je zult wel heel wat kilometers afleggen, en dan is een goede auto echt geen luxe.
    Fijn dat je presentatie er op zit, en jou kennende zal dat best wel goed gegaan zijn !
    Geniet van de komende weken, en wij genieten mee van je mooie foto's die je op je website plaatst !
    Groetjes van de Kiwi's Down under

  • 12 Mei 2017 - 19:42

    Opa En Oma:

    Ha Tom, fijn je bericht(en) te lezen, zo blijven we bij.
    Mooi daar in de Rocky's hé
    Nog een dag in Lake Louise en dan rijden met je mooie auto. Opa vind hem trouwens niet eens zo groot hoor.
    Dag Tom. groeten van ons.

Tags: Calgary, Vliegen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Tijdens mijn master Computer Engineering heb ik meegeschreven aan een paper, die zal worden gepubliceerd in een conferentie in Canada. Ik mag die paper daar dan ook gaan presenteren. En als ik dan toch in Canada ben, zou het zonde zijn om niet ook wat meer van dat prachtige land te gaan zien. Vooral omdat ik, nu ik klaar ben met studeren, er de tijd voor heb. Daarom huur ik een auto en ga ik vijf weken rondreizen door Brits-Columbia.

Actief sinds 07 Mei 2017
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 5057

Voorgaande reizen:

09 Mei 2017 - 12 Juni 2017

West Canada

Landen bezocht: