Vancouver Island - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Tom Hogervorst - WaarBenJij.nu Vancouver Island - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Tom Hogervorst - WaarBenJij.nu

Vancouver Island

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

31 Mei 2017 | Canada, Ucluelet

Het natuurschoon op Vancouver Island is echt adembenemend. Ik heb drie nachten doorgebracht op het eiland: één aan de oostkust en twee aan de westkust, en in die dagen heb ik van alles gezien:
De gigantische bomen van Cathedral Grove zo kolossaal dat je het idee krijgt dat je zelf gekrompen bent.
De lange, kronkelende weg tussen de bergen en meren door naar het westen van het eiland.
De kust aan de Stille Oceaan: een indrukwekkende rotskust onderbroken door aangelegde stranden erg populair onder surfers.
Het noordelijke regenwoud waar ik me in de tropen waande, dankzij de grote bomen, vele varens en exotische geluiden die de kraaien maakten.
Het moeras dat dankzij de vreemd gevormde bomen en vele gras wel wat weg heeft van een Savanne.
En, tenslotte het wildlife: Ik heb op het eiland de eerste roofvogels gezien waarvan ik zeker weet dat het Amerikaanse zeearenden waren, en ik heb er ook mijn eerste zwarte beer gezien (veilig vanuit mijn auto), maar helaas heb ik geen foto's van deze dieren.

  • 04 Juni 2017 - 21:43

    Marja:

    Nou Tom, dat ziet er alweer prachtig uit! Fijn dat je zo'n prachtige reis hebt en zo geniet.
    Doe Stephanie en Jay de groeten van mij.
    Veel plezier nog.

  • 05 Juni 2017 - 19:49

    Yvonne:

    Jeetje, dat is mooi zeg!!! Indrukwekkend die bomen, zelfs op de foto's! Als je straks nog maar naar huis wil gaan........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Tijdens mijn master Computer Engineering heb ik meegeschreven aan een paper, die zal worden gepubliceerd in een conferentie in Canada. Ik mag die paper daar dan ook gaan presenteren. En als ik dan toch in Canada ben, zou het zonde zijn om niet ook wat meer van dat prachtige land te gaan zien. Vooral omdat ik, nu ik klaar ben met studeren, er de tijd voor heb. Daarom huur ik een auto en ga ik vijf weken rondreizen door Brits-Columbia.

Actief sinds 07 Mei 2017
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 5061

Voorgaande reizen:

09 Mei 2017 - 12 Juni 2017

West Canada

Landen bezocht: