Whistler and William's Lake - Reisverslag uit Williams Lake, Canada van Tom Hogervorst - WaarBenJij.nu Whistler and William's Lake - Reisverslag uit Williams Lake, Canada van Tom Hogervorst - WaarBenJij.nu

Whistler and William's Lake

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

05 Juni 2017 | Canada, Williams Lake

De weg die ik van Vancouver Island naar Whistler nam wordt ook wel de Sea to Sky highway genoemd, en voor een goede reden: eerste rijd je een tijd langs de kust, met uitzicht over de zee en een aantal baaien en eilanden, en daarna gaat de weg de bergen in, tot je uiteindelijk uitkijkt over de besneeuwde toppen rond Whistler.

Wat ik van Whistler heb gezien gaf mij de indruk dat de stad zowat niet bestond acht jaar geleden: alles in het centrum en in het deel van de stad waar ik verbleef (het voormalig atleten dorp) leek te zijn gebouwd of in ieder geval gerestaureerd voor de olympische winterspelen van 2010. Helaas hheb ik weinig van de bergen gezien terwijl ik hier was, omdat het erg bewolkt was, en mijn plannen om de olympisch park te zien gingen ook niet door omdat dat gesloten was tot het zomer seizoen in juli. Toch heb ik hier een paar mooie wandelingen gemaakt door de stad en de natuur eromheen.

De weg richting William's Lake, ook wel Duffy Lake Road genoemd, was een van de mooiste wegen die ik ooit heb bereden. Het weer begon wolkachtig, maar klaarde op hoe verder ik reed, en het landschap veranderde even snel: eerst prachtige meren tussen hoge bergen, daarna lagere bergen, maar met rotswanden die soms wel bloedrood leken, en daarna het prairie-achtige glooiende landschap waar Williams Lake in ligt.

In William's Lake bezocht ik Stephanie en Jay, waar ik van harte welkom was. Stephanie liet mij iets van de wildernis zien die direct achter hun huis begint, en Jay nam mij en zijn zoon Damian mee golfen. Bovendien werd iedere avond afgesloten met ten minste een ronde Kolonisten van Catan.

Na deze stop heb ik nog een ding op mijn lijstje staan die ik echt wil zien: Jasper National park. En ik heb nog een ding op mijn lijstje staan van dingen die ik echt wil doen: een berg beklimmen. Met nog een volle week te gaan, dat zou te doen moeten zijn, toch?

  • 09 Juni 2017 - 13:24

    Alwien Meijer:

    Nog een veilige terugreis Tom!

  • 09 Juni 2017 - 17:14

    Opa En Oma:

    HA Tom, wat een prachtig reisverslag tot nu toe.Je valt van de ene mooie beleving in de andere als wij het zo lezen. Het is ook wel een overweldigende natuur daar in B.C. Wij zijn benieuwd naar de foto's van de bergbeklimming en van het Jasper park.
    We zien uit naar je persoonlijke verhaal als je weer thuis bent.
    Goede terugreis en dikke kus van ons .
    Opa en oma.

  • 10 Juni 2017 - 13:55

    Pam :

    Ha Tom,

    Oma Dribbel vertelde me net dat je deze site had aangemaakt, had ik even gemist. Super gave dingen heb je al gedaan!! Veel plezier nog in de laatste week!

    Groetjes Pam

  • 11 Juni 2017 - 21:03

    Carin:

    Goeie terug reis Tom!

  • 12 Juni 2017 - 21:12

    Marga En Aad:

    hoi Tom, een indrukwekkende reis.....mooie foto's en leuke reisverslagen!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Tijdens mijn master Computer Engineering heb ik meegeschreven aan een paper, die zal worden gepubliceerd in een conferentie in Canada. Ik mag die paper daar dan ook gaan presenteren. En als ik dan toch in Canada ben, zou het zonde zijn om niet ook wat meer van dat prachtige land te gaan zien. Vooral omdat ik, nu ik klaar ben met studeren, er de tijd voor heb. Daarom huur ik een auto en ga ik vijf weken rondreizen door Brits-Columbia.

Actief sinds 07 Mei 2017
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 5046

Voorgaande reizen:

09 Mei 2017 - 12 Juni 2017

West Canada

Landen bezocht: