Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Tom Hogervorst - WaarBenJij.nu Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Tom Hogervorst - WaarBenJij.nu

Jasper

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

09 Juni 2017 | Canada, Jasper Park Lodge

De paar dagen die ik in Jasper National Park heb doorgebracht hebben me een paar belangrijke dingen geleerd over reizen die tot nu toe geen enorm problemen waren op deze reis.

Ten eerste: boek overnachtingen op tijd. Ik kan het feit geen wifi in William's Lake de schuld geven, maar de warheid is dat ik gewoon niet dacht dat het een probleem was om een bed the boeken drie dagen voordat ik in Jasper zou aankomen. Ik had het mis: alleen voor de laatste nacht kon ik een bed in Jasper vinden... op een kamer die ik met 59 anderen deelde. De andere twee dagen bracht ik door in Hinton, een stadje ten westen van Jasper op een uur rijden (of bijna 1.5 uur als de wegwerkzaamheden onderweg tegen zaten).

Ten tweede: houd de weersomstandigheden in de gaten: Ik heb wat minder weer op Vancouver Island en Whistler gehad, maar in Jasper viel het ergst tegen. Op de eerste dag had ik goed weer, maar ik besloot die dag te gebruiken om me te orienteren op wat de de volgende twee dagen kon doen. Ik maakte een mooie hike bij Piramid Mountain, maar niet de dag lange hike die ik eigenlijk had willen maken. Het feit dat ik 3 uur moest rijden die dag hielp niet echt. De andere twee dagen waren regenachtig (en sneeuwachtig), met wolken zo laag dat de bergen vrijwel onzichtbaar waren. Geen goed weer voor een dag lange hike. En toen ik besloot om dan maar de makkelijke manier te nemen en een berglift naar de top van een berg te nemen, was die dicht vanwege de wind.

Maar hoewel de dagen in Jasper niet het hoogtepunt in mijn vakantie waren, heb ik toch mooie dingen gezien. Helaas kan ik, net als bij het vorige verslag, geen foto's toevoegen vanwege het onbetrouwbare wifi dat ik hier de laatste dagen heb. Dat is ook de reden dat dit verslag een paar dagen verlaat is. Ik zal de foto's alsnog uploaden als ik thuis ben.

  • 12 Juni 2017 - 08:52

    Erik Denys:

    Hallo Tom,

    Hartelijk dank ons te hebben laten meegenieten van je interessante reis.
    We wensen je een prettige voortzetting en een goede terugvlucht,
    Erik en Magda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Tijdens mijn master Computer Engineering heb ik meegeschreven aan een paper, die zal worden gepubliceerd in een conferentie in Canada. Ik mag die paper daar dan ook gaan presenteren. En als ik dan toch in Canada ben, zou het zonde zijn om niet ook wat meer van dat prachtige land te gaan zien. Vooral omdat ik, nu ik klaar ben met studeren, er de tijd voor heb. Daarom huur ik een auto en ga ik vijf weken rondreizen door Brits-Columbia.

Actief sinds 07 Mei 2017
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 5049

Voorgaande reizen:

09 Mei 2017 - 12 Juni 2017

West Canada

Landen bezocht: