Banff (again) and Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Tom Hogervorst - WaarBenJij.nu Banff (again) and Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Tom Hogervorst - WaarBenJij.nu

Banff (again) and Calgary

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

12 Juni 2017 | Canada, Calgary

Op mijn weg terug vanuit Jasper naar Nederland maakte ik twee laatste tussenstops. Een in Banff en een in Calgary.

De weg vanuit Japser naar Banff was geweldig, ook al was het bewolkt en sneeuwde het. Ik maakte een tussenstop op de Columbia Icefield, en hoewel ik de gletsjers niet kon zien door de sneeuw, was het toch een mooie wandeling. Daarna ook een tussenstop in Lake Louise, om het meer te zien als het niet bevroren is. Wel apart dat het in juni 10 graden koeler was daar dan het was in mei.

Daarna dus een nacht geslapen in Banff. Ik kon de dag daarna helaas niet kajakken op de rivier de Bow, omdat het waterniveau door smeltend sneeuw te hoog was, dus ben ik vrij snel doorgereden naar Calgary.

De laatste avond voordat ik terugvloog heb ik rondgekeken in Calgary. Het leek mij een typische noord Amerikaanse stad: uitgestrekt en met een indrukwekkende skyline, maar niet zoals Vancouver.

Inmiddels ben ik alweer terug in Nederland, en ook al redelijk over mijn jetlag heen. Ik hoop jullie allemaal weer spoedig te zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Tijdens mijn master Computer Engineering heb ik meegeschreven aan een paper, die zal worden gepubliceerd in een conferentie in Canada. Ik mag die paper daar dan ook gaan presenteren. En als ik dan toch in Canada ben, zou het zonde zijn om niet ook wat meer van dat prachtige land te gaan zien. Vooral omdat ik, nu ik klaar ben met studeren, er de tijd voor heb. Daarom huur ik een auto en ga ik vijf weken rondreizen door Brits-Columbia.

Actief sinds 07 Mei 2017
Verslag gelezen: 849
Totaal aantal bezoekers 5059

Voorgaande reizen:

09 Mei 2017 - 12 Juni 2017

West Canada

Landen bezocht: