Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tom Hogervorst - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tom Hogervorst - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

28 Mei 2017 | Canada, Vancouver

Vancouver. De grootste stad van Britisch Columbia, maar niet de hoofstad. Eigenlijk is twee volle dagen te weinig om de hele stad te zien, maar met Charles Harmsen's hulp heb ik toch een goed idee gekregen van de mooie dingen in de stad.

Op de eerste dag heb ik het schiereiland van Stanley park gezien, Een geweldig groot park wat veel weg heeft van een natuurpark ver buiten de stad, maar van de randen van het eiland heb je toch nog een mooi uitzicht over de stad en de haven. Daarna liet Charles me het Vancouverse museum van volkenkunde zien, waar veel over de oorspronkelijke bewoners van Vancouver en omstreken werd tentoongesteld. Vervolgens namen Charles en Betsy mij mee naar het beste sushi restaurant waar ik ook geweest ben (dat zegt niet zo veel omdat ik weinig sushi ervaring heb, maar het was heel erg lekker). We sloten de dag af met een biertje uit een locale brouwerij samen met Charles en Stephanie's dochter Chelsea.

De dag daarna zijn Charles en ik met Charles' kajaks op door de haven van Vancouver gepeddeld. Vanaf het water krijg je toch een heel ander perspectief op de stad, en met kajakken ben je ook nog eens lekker actief bezig. Daarna ben ik in mijn eentje te fiets de toerist gaan uithangen op Granville Island, een voormalig industrie eilandje dat nu vol staat met kleine winkeltjes, atteliers en een grote markt.

Het laatste van de stad dat ik tot nu toe heb gezien was de indrukwekkende Lion Gate brug, waarover ik naar de haven en richting Vancouver Island reed.

  • 31 Mei 2017 - 08:30

    Bianca:

    Ziet er waanzinnig uit! En die Kajaks van Charles...
    Daar hebben we zulke goede herinneringen aan.
    Wat een prachtige boten zijn dat. En zelfs ík kon er mee varen!
    Nog heel veel plezier op het eiland!!!

  • 06 Juni 2017 - 14:47

    Magda Denijs:

    Met het leuke reisverslag leef ik je avonturen en al het moois dst je ziet mee.
    Veel groeten en goede reis.!Dank Magda.

  • 18 Juni 2017 - 12:21

    Sophia Oostdam:

    Hallo Tom,
    Go, wat is die tijd om gevlogen ! En wat een indrukwekkende, mooie reis heb jij gemaakt.
    We hebben je op de voet gevolgd , mooie foto's gezien ! Wat een uitstekende manier om je reis zo mee te beleven. Canada is een verschrikkelijk mooi land, misschien wel net zo mooi als New Zealand !
    Voor jou Tom, een reis om nooit meer te vergeten, wat een ervaring , je zult er nog heel vaak aan terug denken. Dank je wel dat wij dit mooie avontuur met jou mochten mee beleven.
    Groetjes van de Kiwi"s Down Under.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Tijdens mijn master Computer Engineering heb ik meegeschreven aan een paper, die zal worden gepubliceerd in een conferentie in Canada. Ik mag die paper daar dan ook gaan presenteren. En als ik dan toch in Canada ben, zou het zonde zijn om niet ook wat meer van dat prachtige land te gaan zien. Vooral omdat ik, nu ik klaar ben met studeren, er de tijd voor heb. Daarom huur ik een auto en ga ik vijf weken rondreizen door Brits-Columbia.

Actief sinds 07 Mei 2017
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 5062

Voorgaande reizen:

09 Mei 2017 - 12 Juni 2017

West Canada

Landen bezocht: