Cranbrook and Nelson - Reisverslag uit Nelson, Canada van Tom Hogervorst - WaarBenJij.nu Cranbrook and Nelson - Reisverslag uit Nelson, Canada van Tom Hogervorst - WaarBenJij.nu

Cranbrook and Nelson

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

18 Mei 2017 | Canada, Nelson

Vanuit Banff ben ik eerst west naar Radium Hotsprings gereden. Na een relaxende tussenstop daar in een zwembad verwarmd door de warme bron waar het plaatsje naar vernoemd is, reed it door naar het zuiden, naar Cranbrook.
Cranbrook zelf was niet erg bijzonder: een stad met veel verkeer en weinig natuur in de buurt, maar het hostel was wel bijzonder: een studentenflat die in de zomer, wanneer de studenten weg zijn, als hostel dienst doet.
Daarna door naar Nelson: weer een flink stuk rijden, maar met een automaat en brede, rustige wegen door spectaculair landschap is dit geen straf. Het meest bijzondere was wel een weg waar eerder dit jaar duidelijk een lawine overheen heeft gelegen, maar die nu weer vrij was gemaakt. Echter de sneeuw naast de weg lag er nog steeds: tot wel twee meter hoog.
Nelson is een stadje aan een meer met een hoop hoogteverschil. Perfecte plek om een fiets te huren, dacht ik. Ik heb wat mooie tochtjes gefietst, maar ik kwam er wel achter dat ik echt geen conditie heb als het op mountainbiken aankomt. Maar daar kan deze vakantie dus ook nog aan gewerkt worden.

  • 21 Mei 2017 - 21:49

    Mirjam :

    Leuk om je belevenissen te lezen. Wat is het daar nog winters! Wat een vrijheid met die auto, gaan en stn waar je wilt, gewoon je neus volgen. Wat een ervaring! Ik hoop dat je leuke mensen tegen komt die ook enthousiaste verhalen hebben. Dan is het dubbel zo leuk. Heel veel plezier!

    Groetjes Mirjam

  • 22 Mei 2017 - 12:02

    Op:

    Ha Tom\leuk om weer wat van je te lezen en te zien. Wij vinden het niet zo vreemd dat je niet zo'n erge goede conditie hebt voor de mountainbike. Je hebt steeds met je neus in de boeken gezeten toch?
    Dus goed dat je er nu aan kunt werken.
    Geniet lekker van je vrijheid .
    Hier is alles goed.
    Groet van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Tijdens mijn master Computer Engineering heb ik meegeschreven aan een paper, die zal worden gepubliceerd in een conferentie in Canada. Ik mag die paper daar dan ook gaan presenteren. En als ik dan toch in Canada ben, zou het zonde zijn om niet ook wat meer van dat prachtige land te gaan zien. Vooral omdat ik, nu ik klaar ben met studeren, er de tijd voor heb. Daarom huur ik een auto en ga ik vijf weken rondreizen door Brits-Columbia.

Actief sinds 07 Mei 2017
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 5065

Voorgaande reizen:

09 Mei 2017 - 12 Juni 2017

West Canada

Landen bezocht: